Irland - hästarnas land

Sofia om Ingen tävling:
jag är riktigt sugen på att åka och rida på Irland! Vad kan du rekomendera för en duktig ryttare med noll terrängvana? :)

Svar: Vad glad jag blir, Irland är mitt favvis land. Det är grönt stor del av året pga sitt milda klimat + det finns mkt mark så hästarna växer upp under mkt bra färhållanden. Så mestadels blir de väldigt hållbara.
Sen hoppas de in på ett så bra sätt (inte på färgade bommar) utan mkt ute i en stor grupp av hästar under olika typer av jakter. Min nästa häst blir en irländare.

Ett perfekt resmål för dig är vår herrgård i Ashford. Det är ett mysigt hemtrevligt ridcenter som drivs av tre syskon, en är ansvarig för hotellet, en för receptionen och en för hästarna. Många irländare har sina hästar uppstallade här oxå så du träffar mkt lokalbefolkning. De har en trevlig terrängbana + är mkt säkerhetsmedvetna. Så du kommer att lära dig hoppa terränghinder på ett bra sätt. Det är oxå god mat + finns en liten pub så här finns det bästa av Irland.



I bakgrunden är herrgården där du bor, det är litet, personligt o mysigt, man känner sig snabbt hemma.



Hästarna är vana vid terränghinder, så som ovan känner man sig väldigt trygg.



Sen är det härligt med låå...nga galopper.





Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan, följer dina döttrars bloggar ganska så flitigt och ni är verkligen superduktiga allihopa.. Varför uppdaterar dom inte lika mycket som du och vad gör mikaela nu efter hon tagit studenten?

2010-10-02 @ 20:47:03
Postat av: Sofia

Tack för att du svarade :) Nu blev jag verkligen ännu mer sugen på att åka och rida på Irland! Lite sparande så blir det troligtvis en resa dit i vår/sommar!

2010-10-03 @ 00:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0