Hästtjejer - framtidens chefer och företagledare

 
Detta läste jag till min stora förtjusning i Svenska Dagbladet Näringsliv igår:)
 
Hästtjejer utvecklar oftare än andra ledaregenskaper som de har nytta av i arbetslivet.
Enligt en doktorsavhandling vid Luleå tekniska universitet tillåts kvinnor i stallet att utveckla både traditionellt manliga och kvinnliga egenskaper, vilket kan få positiv effekt på karriären.
Eftersom hästar inte är helt ofarliga tvingas tjejerna bli tydliga och bestämda, vilket i sin tur utvecklar en självbild av handling, mod, tydlighet och konsekvens.
I stallet hanterar kvinnorna stora hästar, lagar stängsel och reparerar vattenkoppar etc. Mod och handlingskraft premieras, något som utmanar traditionella könsmönster, säger författaren till avhandlingen Lena Forsberg till SVT.
 
 
 Finns inga begränsningar för vad man vågar som hästtjej!? haha
 
PS Detta är inte jag el ngn av mina vänner, vi har ju alltid hjälm när vi hoppar höjdhopp med bara grimma.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

HA HA - alskar PS kommentaren!!! Nu kan jag slapa mig ivag till jobbet med ett leende pa lapparna.
- Lotta

Svar: Vad glad jag blir:) är själv på värsta måndagshumör....
ridochres.blogg.se

2013-03-02 @ 13:22:10
Postat av: Michaela Görloff

Det är verkligen så! Gott att fler börjar inse hur mycket man lär sig inom ridsporten som inte bara har med hästeriet att göra! :D Kul blogg! :D

2013-05-28 @ 23:20:16
URL: http://michaelagorloff.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0