Yoga ridning

Idag var jag ute o sprang en långrunda. Kör ju ett träningsprogram inför Maraton, och idag var det dax för 22 km (=rekord för mig). Efter 19 km kändes benen aldeles stumma, typ stockar.
Då testade jag att djupandas, som man gör på yoga. Andas in allt vad man kan ända ner i magen så att den blir som en ballong  och blåser sen ut sakta.
Tro´t eller ej, men det fungerade. Stumheten försvann och jag sprang den sista km snabbare än jag brukar.
Ska nu använda detta på nästa hopp- och dressyrlektion, då man ju är mer pressad än när man rider själv.
En djupandning här o där kommer säkert förbättra både sits och anridning mot hinder.
 
Jag brukar åka på yogaresor ibland. Här var jag på Sri Lanka och det var helt fantastiskt:) I yogan märker man att man själv (inte bara ens häst) är oliksidig o kan åtgärda detta + bli smidigare o starkare.
Rekommenderas till alla.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0