Stenåldersförbund:(

Blev så glad då jag läste i förra Ridsport att det skulle bli fritt fram för privata arrangörer av hästtävlingar. Men tji fick jag, i veckans nr trodde kära Ridsportförbundet att det skulle nog inte alls bli så, kanske några fler Pay and Jump.....
Svårt med Equippe var en kommentar, men det tyckte inte Equippe, de hade redan en modul klar:)
Trodde att Ridsportförbundet var till för att göra ridsporten mer lätttillgänglig och öka intresset.
Nu har vi ju brist på tävlingar så då är det ju toppen om det kommer fler alternativ. Men , nej, då tjänar ju inte förbundet några pengar + tappar sitt monopol....usch vad sur jag blir.
Det blir bara dyrare o dyrare att tävla, är inte så bra för miljön heller att behöva köra hur långt som helst för att kvala upp en häst.
På Irland finns det tävlingsplatser dit man kan åka varje vecka o kvala sin hästar. De  har knappt ngn funktionär, men det fungerar jättebra ändå.
Åh saknar mitt älsklingshästland Irland, där mina två superpositiva fyrbenta älsklingar kommer ifrån.
 
Hästarna från Irland har sån härlig framåtbjudning:)
 
Längtar efter när fälttävlanssäsongen kommer. Ska nog åka över till Irland o träna lite, tyvärr är ju all hoppning färskvara så jag behöver nog få massor av språng i kroppen igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0