Min airsafe väst

Har sen den kom funderat på denna uppblåsbara säkerhetsväst. Har känt mig lite osäker om den kunde lösa ut o skrämma hästen, ellr om den skulle vara klumpig eller om den över huvud taget fungerade.
Gick in på en hemsida o såg en försäljningsvideo om västen då en häst gick omkull och hamnade på ryttaren. Den var hmsk, man såg inte om ryttaren klarade sig men jag antog det då det ju var en reklmvideo.
Jag köpte västen direkt, 6000:- är en billig livförsäkring.
Noterade sen på tävlingen att den enda (som jag såg) som hade en sån väst i min klass var Maria Bredberg (som ju är en profesionell elitryttare). Hon berättade för mig att hade hon inte haft den västen på en viss tävling hade hon inte stått här bredvid mig... = uhhh, jag fick kalla kårar när hon sa det.
 

Kommentarer
Postat av: Emma Wahlström

Jag jobbade ett tag för Karin Donckers i Belgien, hon var sponsrar med såna västar så jag har ridit med såna. Var med på en tävling där en fransman hoppade av hästen utan att koppla loss den. Den löstes ut men hästen verkade inte bry sig nämnvärt. Så jag skulle säga att det är värt det, åtminstone om man rider mycket terräng.
Med vänlig hälsning, Emma

2012-09-17 @ 19:21:59
URL: http://emmawahlstromfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0