Längd på stigläder

Jag har ju väldigt långa ben, vilka många tror är jättebra när man rider dressyr. Men hur bra är det när skänklarna är nedanför magen eller man river hindren med ett utfladdrande ben...
Jag har alltid tyckt att det är så proffsigt när dressyrryttare har superlånga stigläder, sitter med nästan raka ben. Idag sa min dressyrtränare att detta gällde för 20 (oj) år sen. Nu hissar man gärna upp lädren så att man har bättre kontakt med hästen.
Jag som hade funderat på att länga mina läder (för att försöka imponera på dressyrdomarna) tog nu upp ett hål istället.
 
Hade jag haft långa dressyrläder här hade benen hamnat 1 dm under magen, så sporrar e ju ganska överflödiga.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Vi vill höra hur det gick på tävlingen :d

2012-09-09 @ 18:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0