Vad hästen har med i bagaget

Igår var jag ju i Tyskland o red dressyr (o nu e jag hemma i regniga Sverige). Noterade en sak som är ganska intressant. Alla deras hästar var födda eller inridna på ridcentret, och de var verkligen lugna och harmoniska.
Jag har ju köpt alla möjliga hästar med väldig brokig bakgrund. Och vad jag noterat är att de jag har köpt direkt från uppfödaren eller som bara varit hos proffs, är mkt lugnare, trevligare att hantera och ganska okomplicerade.
Men de som ridits eller hanterats av amatörer ofta har den ena eller andra avarten som är mkt svår att få bort.
Kan vara värt att tänka på när man köper häst.
T ex Lito är så lätt att ha att göra med, lättsam på alla vis:) Ja trygg helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Emmie

Jag jobbar hos ett proffs, när vi får hästar märks det oxå väldigt tydligt vart hästen varit innan den kom till oss, iallafall hanteringsmässigt, oftast ganska ouppfostrade och jobbiga överlag, annars är dom som vilken häst som helst.. ;)

2012-09-23 @ 16:01:28
URL: http://nattstad.se/ringdahleriksson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0