Go hästskötare

Var o tävlade i helgen. Gick över förväntan:)
Inledde med dressyr. Min hästskötare / tränare Rosanna sa att jag skulle låtsas att jag var en av OS ryttarna på teve.
 
Haha lyckades inte riktigt.
 
Men är jätteglad över mina 64% (=54 straff). Q var super och vi fick ganska många 7:or (=bättre än vad jag brukar få). Tycker själv att jag lyckades sitta bättre, har en förmåga att sitta o spana in hästens hals.
 

Tycker att hon ser riktigt spänstig och elegant ut.
 
Sen var det hoppning. Rosanna försökt å mig att stoppa in ett xtra galoppsprång före hindren. Brukar skjuta iväg hästen aldeles för tidigt.
Detta kunde hon inte fixa till, så jag är inte nöjd med hoppningen. Hästen e ju världens snällaste så hon hoppade 0:a. Fick dock 6 tidsfel då jag tog ut vägarna för mkt. Behöver verkligen träna på att coola ner mig.
 
Sista etappen är ju terrängen = det roligaste. Detta var ju vår första tävling så jag visste inte hur hon skulle reagera på att vara ensam på banan. Det var 15 hinder.
 

Hon var klockren, flög över alla hinder och det var såå roligt = underbara häst.
 
Vi fick 0 hinderfel och 0,4 tidsstraff.  Slutade på en 7:e plats (= 9 st. placerade). Shit va´kul. Fälttävlan e verkligen min gren (och Quatras).
 

Världens bästa hästskötare = glad, positiv o gullig:)
 
Jag, Q och Ros hade en mkt trevlig dag, den ska jag leva på länge.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maatilda

Åh vad roligt! Ni är jättefina :)

2012-09-10 @ 15:10:15
URL: http://vivir.blogg.se
Postat av: Karolina

Vilken tuffing du är! Bra jobbat!

2012-09-10 @ 15:35:08
Postat av: elin

Kul!! Ni är ju redan värsta teamet :D Hinner ni med nån mer fälttävlan i år?

2012-09-10 @ 18:07:25
Postat av: En bland andra

Gu så kul!

2012-09-10 @ 23:27:21
URL: http://enblandandra.wordpress.com
Postat av: Anonym

Kanonbra gjort!! Skriv gärna mer om fälttävlan.. Vilka skydd å utrustning du har.. Rider själv fälttävlan kul mä tips!

2012-09-12 @ 17:31:13
Postat av: Sofia

Fantastiskt Viveca...=0) Duktigt ekipage. Fortsätt tävla...=0)

2012-09-13 @ 15:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0