Dressyrlektion

Nu ska jag iväg på dressyrlektion på Quattra. Försökte träna själv på ridbanan igår, men var totalt omotiverad. Bara red runt och fixade lite utan att fokusera och rida ordentligt. Retade mig på att det var hinder överallt (som jag själv varit med o ställt dit) och tyckte att det gick allmänt dåligt....
Kom inte ihåg dressyrprogrammet heller trots att jag brukar repetera det inan jag somnar (= väldigt effektivt sätt att somna på, brukar snarka in redan vid första mellantraven...)
Det blir nog bättre när ngn är på mig o säger vad jag ska göra.
 
Idag ska jag fokusera på att spänna magmusklerna och komma ner i sadeln (+upp med blicken).
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vad är det för sadel du har? :)

Svar: Hej matilda,Jag har en Crown dressyrsadel. Den är engelsk och är faktiskt riktigt bra. Har passat till alla mina hästar de senaste 10 åren, vilket ingen av mina hoppsadlar har gjort.
ridochres.blogg.se

2012-09-05 @ 16:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0