Dressyrlektion

Tog med mina nya kunskaper till lektionen på Quatra idag:) Hade förhoppningar om att det skulle märkas, och när jag tittade i spegeln såg jag ut att sitta lite bättre, men tyvärr räckte inte det.
Q är som många hästar från Irland inte så välutbildad i dressyr, hon kan inte skänkelvikning, ryggning etc. Det enda hon kan är skritt, trav och galopp (dock går hon på tygeln, vilka inte alla gör). Min dressyrtränare satt upp o red henne o hon hade inte insett hur lite hon kunde (Q o jag hade lyckats lura henne, haha). Så Q fick jobba lite xtra idag. Jag satt upp efter att Annsofie ridit henne o då kändes hon redan mkt finare.
Här red jag på pelham, men det har jag slutat med.
 
När jag rider dressyr kör jag med vanligt tredelat, i terräng på gags och hoppning har jag inte hittat ngt optimalt. Provat med bägge ovanstående, men e inte nöjd. Kanske testar Mickis med 2 bettringar imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0