Tappsko igen

E glad över att jag fått tag i en till hovslagare, fungerar inte med bara 2 med tanke på att det händer mkt i hagarna med våra pållar + de av ngn anledning oftast tappar en sko på fredag kväll innan tävling...
Funderar allvarligt på att gå en tappskokurs, ska försöka få md mig Rosanna. Har dragit mig in i det längsta då jag tycker att det e klart läskigt.
 
Här = alla kusinerna Zimdahl dogs + 1 cat..
 
Tycker tom det e läskigt att klippa vovvarnas klor, e livrädd för att klippa i pulpan så att det strömmar blod överallt (har gjort det...).
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Hahah katten!

2012-10-21 @ 10:09:16
URL: http://whadris.blogg.se/
Postat av: Karin

Hur fick ni till katten på den där bilden?

Tappsko-kurs är toppen, har verkligen haft användning av min kurs då jag har många hästar. Har man verktyg och vet hur man ska använda dessa så kan man så lätt bara slå i en söm i en sko som sitter löst och då slipper man kanske en tappsko. Är skon väldigt sned eller hoven trasig kanske jag ändå måste ringa hovslagaren, man vill ju inte göra fel... men oftast fixar man det själv =)

2012-10-21 @ 22:14:36
Postat av: sara

Har också gått tappskokurs, men tycker nog att det för det mesta är trasigt på hoven så man ändå får ringahovslagare. Sen är det en bra kurs och får kunskap som man ej hade innan.

2012-10-22 @ 09:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0