Misslyckad hoppträning

Har ju varit på massor av mässor + i Argentina, så har inte ridit Quattra riktigt på länge. Det märktes, hade mkt dålig koll efter hindren, förhållningarna fungerade inte och det var mkt spring.
Hade ett flippanbett som fungerade ungefär lika bar som en grimma.
Vi tränade lång anridning, efter en sådan skulle jag föröska stoppa upp mitt lilla lokomotiv då jag plötsligt tappade även denna lilla kontroll jag haft tidigare.
 
Bettet gick av på  mitten....
 
Så jag mer eller mindre skenade runt i detta stora ridhus 80 x 24 meter utan träns, hoppade hinder o försökte styra in i hörnen, med rena viljekraften, men no success, funderade på att slänga mig av, men tyckte det gick lite väl fort. Till slut ställde sig min kompis Linda framför henne o viftade med armarna, o hon stannade:) slutet gott allting gott.
Fick låna ett vanligt tränsbett av en tjej och försökte sen lugna ner oss båda. Skuttade över ett hinder 2 ggr och åkte sen hem med svansen mellan benen.
Det är faktiskt tredje gången jag har sett detta hända med just detta bett, så om du har ett likadant kolla det noga.
 
 
I morse tog jag med mig Kiara ut på en löprunda, tror du inte att kopplet gick av.när jag sprang ute på en bilväg...får nog kolla upp alla min utrustning lite noggrannare.....

Kommentarer
Postat av: sandra nensén

oj, tur du va i ett ridhus och inte själv ute i skogen. Dåligt att dom går sönder så där för dom kostar väl ändå en del att köpa.

2012-11-21 @ 19:57:41
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Bella

Tråkigt med bettet:/ men pröva ett riktigt nathe de kanske håller bättre:) för de där såg ut som ett från hööks? De har nämligen rykte om sig att gå sönder:(

2012-11-24 @ 21:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0