Jag gillar inte kyrkor o museer:)

Jag älskar att resa, men är mkt mer intresserad av nutid än dåtid. Men varje gång jag kommer till en ny stad i ett nytt land så finns det ngt slags tvång (från andra) att besöka så många kyrkor, gravplatser och museer som möjligt.
Ju fler av dessa man besöker desto "finare och mer kulturell" är man.
Jag är helt ointresserad av kyrkor, museer och diverse ruiner (oftast ju mer intressant ju mindre man ser av vad de föreställt en gång i tiden). Jag respekterar att andra är intresserade ev dessa, men tycker att det är fel att man ska behöva känna sig mindervärdig för att man inte är det. Är inte läget i dag mer intressant att se och upptäcka???
Jag vill ut på landsbygden och se hur folket lever och mår (tycker att storstäder e rätt ointressanta då de är väldigt lika varandra, med McDonalds, Benetton, Sara etc etc), Älskar att rida omkring på landet o kika in i folks trädgårdar (man får så bra överblick från hästryggen), kolla på hur barnen leker, o alla olika djur som finns och hur de beter sig. Att sen få ta seden dit man kommer, smaka lokalbefolkningens maträtter, se var de arbetar,  höra hur kvinnorna har det, skolan etc.Ja, det vanliga dagliga livet, det tycker jag är spännande.
Det är därför jag reser, inte för att pricka av fler fantastiska sevärdheter.
 
Var inte så bra på att kasta lasso. Men korna var så snälla så att driva dem hit o dit gick bättre:)
 
Att ta hand om boskap är verkligen intressant att lära mer om. Jag har sett kofabriker i Estland, lagårdar av olika kvalitet i Sverige, ofta mår man dåligt å kornas vägnar. Men här i Argentina blev man glad. Korna lever helt fritt på oändliga betesmarker. Tas bara in för att badas (har tyvärr importerat ngt läskigt kryp från USA som kliar), vaccineras och märkas. Rekommenderar verkligen alla djurvänner att åka hit:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0