Sura grannar

Blev uppringd av en sur granne på order från hans fru. Frun vågar inte gå  förbi vår gård då min ouppfostrade (stämmer tyvärr) hund Kiara skäller på dem som går förbi.
Min stackars ostimulerade hund har hittat på ett aldeles eget nöje, dvs att skälla på stackars människor som vill ut o njuta av naturen.
Att han besökt polisen var ju lite avancerat kan man tycka. Det tyckte även polisen, de hänvisade till länsstyrelsen om det gällde vanvård av hund....


Snart kanske vi kan var med i grannfejden o bli kändisar:)

Har dock en grym plan på hur jag ska få Kiara att sluta med detta otyg.....

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad tråkigt! Vad är din plan? Vi har två chihuahuor som har precis kommit på att det ska skälla på allt?! haha..

Grannfejden har vi varit med i och det sändes på tv, mycket pinsamt men det var till våran fördel iaf :) Grannen (som ej bor kvar nu) tyckte att ena hagen låg för nära deras hus....

2012-05-03 @ 16:36:38
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: Maria

Tråkigt. Men vansinnigt överdrift att ringa polisen. Om de är hundrädda kanske de inte skulle bo på landet där det kryllar av hundar som skäller.

2012-05-03 @ 17:22:30
Postat av: Emily

Oj! Polis var överdrivet... Tur att polisen också tyckte det. Ursäkta om jag låter som en surkärring själv nu, men FYf** vad jag hatar när människor (surkärringar och gubbar) ska hålla på såhär. Hade det inte varit enklare att ringa er först istället (alternativt inse att hundars skall inte är farliga). Jag gissar att det inte var första gången Kiara skällt, så varför har inte tanten sagt något förrän NU? Nej usch. (Hundälskare, kärringhatare haha)

2012-05-03 @ 23:47:26
Postat av: melinda eriksson

Min lilla hund skäller också på alla som går förbi våran gård, men hon gör det mer bara för att visa för oss att det är någon där, hon skulle aldrig göra något mot någon! Men klart, är man hundrädd så är det väl inte så konstigt att man blir rädd om en hund kommer stormandes o skäller. Vad är det för plan du har? Inget funkar på min... :(

2012-05-04 @ 10:40:50
Postat av: Matilda

Det finns ett halsband för hundar som skäller! Inte det som ger stötar (fytviblä), detta halsband sprutar ut en citrondoft när hunden skäller vilket får den att sluta! :) Har sett bevis själv på en hund som aaaaalltid skäller när jag rider förbi men en dag skällde den en gång och var sen tyst! Jag blev nyfiken och frågade vad som hänt och då berättade dom om det :) Kanske värt att testa?

2012-05-09 @ 20:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0