Hitta rätt jogging kompis.

Jag har alltid hävdat att det är bäst att springa själv (under  de perioder som jag lyckats motivera mig att springa över huvud taget...).
Är nämligen en riktig tävlingsmänniska så joggar jag med ngn så blir jag så fokuserad på om jag hänger med i dennes tempo el inte så jag tror att jag blir extra trött då, och springer sämre. Tror även att jag kommer att springa fortare än vad jag egentligen orkar för att visa att jag hänger med.. Jaja inser detta, då jag alltid springer xtra fort när ngn är i närheten eller bilar passerar (=otroligt löjligt, precis som om de bryr sig).
Men så´n är jag därför väljer jag att springa själv (blir inte lika trött då, haha).

Tog dock modet att prova att springa med en tjej, som iofs är mkt vältränad, men som jag vet inte har ngt behov av att visa att hon är i bättre form än jag.
Och det gick, mot alla odds, fantastiskt bra. Jag lyckades motstå alla mina krav på att springa fortare än hon (visste ju att hon var överlägsen)., och lullade på i mitt normala tempo. Målet var att hon inte skulle börja gå när jag sprang i mitt minitempo uppför backar.

Och nu är vi stadiga löparkompisar och hon är faktiskt lite trött när vi kommer i mål oxå...


Visst ser hon lite tagen ut!?




Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha jag gör exakt likadant! Den enda jag kan springa med är min ena hund. Han kan gå helt galet fort så när jag springer i mitt minitempo brukar han ibland GÅ bredvid mig så att det ser ut som jag springer långsammare än vad jag faktiskt gör -.- Så han får mig att i alla fall försöka springa lite fortare (eller så rycker man lite lätt i kopplet så att han också börjar trava i minitempo ;)

2012-05-28 @ 15:58:53
Postat av: Leonie

Känner igen mig så i det du beskriver:) Jag har väldigt lätt för att bli irriterad om jag inte klarar av att hänga med i samma tempo som den jag springer tillsammans med, speciellt om jag har tränat mer än den personen:). Men hunden är nog absolut bästa träningskompisen, hon hjälper ju till att dra i uppförsbackarna också...

2012-05-28 @ 17:22:21
URL: http://hinnagarden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0