Människans bästa vän

Bli inte sura på mig nu, men människans bästa vän e ju faktiskt hunden:) inte hästen. Lyssnade på ett jättekul program om hundar då jag sprang på löpbandet igår. Mina 5 km gick ovanligt fort då jag stundtals skrattade högt. En författare berättade att han läste upp alla sina texter för sin hund och en tjej sa att hon älskade att vara ensam, men hade inget emot att hennes hund följde efter henne konstant, tom in på toa.
Det påminner mig om när jag hade hund i min etta i innerstan, satt o pluggade och drog mig för att gå o hämta mer te o kakor, då ju min hund skulle vara tvungen att resa på sig oxå...
Nu har ju jag två hundar o då blir de mer självständiga. De följer inte efter en hela tiden och har sina egna rutiner och lekar.
Men när det är tävlingsdag så vet Sasha det direkt och när hästarna ska lastas så sitter hon med bedjande blick bredvid transporten. Det bästa hon vet är att få följa med. Kiara gömmer sig istället då hon blir bilsjuk:(


Här med två av sina söner i bakgrunden.

Så idag får hon följa med då vi bara har 2 ponnier med oss. Det är elitomg 1 så håll tummarna för Roslagen idag, pls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0