Ge inte upp

Mitt mål med gårdagens markarbets / hoppträning var att kunna klara av travövningarna utan att Nemo studsade runt och stressade upp sig. Måste medge att det inte uppfylldes, han var bättre än förra gången (då han knappt travade alls) men absolut inte avslappnad. Tränaren tvivlade starkt på  hur jag skulle få ihop ett dressyrprogram i maj... men skitsamma om jag har 10000 straff, man får ju ändå rida ut i terrängen:)

Ett tag kände jag att jag borde köpt en mer erfaren häst så jag kunde glassa runt o känna mig duktig (= mindre misslyckad). Men sen gick några rundor bra i galoppen, så då blev jag lite mer positiv.
I morse läste jag ridsport och Jens Fredriksson kom med lite uppmuntrade visheter bl a "vill man så kan man, men det tar tid". 


Och tid har jag ju och Nemo är en fantastisk häst, så jag kämpar på.

Kommentarer
Postat av: Isabell

Du har rätt inställning, det är det som räknas. Ibland måste man skjuta ifrån sig negativiteter och ge saker tid :) skam den som ger sig!

2012-03-25 @ 21:21:12
URL: http://trisseminhest.blogspot.com
Postat av: ♥ Cissi ♥

Det ska vara lite blod, svett och tårar bakom. Då känns segern mer värdefull än om man fått allt gratis ;) Hejda dig!

2012-03-26 @ 16:23:41
URL: http://alostseafarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0