Nytt år nya tag

Känns kul att det är nytt år nu och man kan sätta nya mål som kanske (ev ) kan uppfyllas. Allt är öppet och möjligt:). Inget har ju börjat än så allt kan ju gå som tåget. Sen vet man ju (tyvärr) av erfarenhet att allt kan hända under resans gång.
Men nu här i januari utan press och stress utan lååångt fram till första start. Ja, i varje fall för mig.
Mitt mål är att Nemo ska bli stadig i hoppning och kanske tävla 120 med bra resultat. Kunna genomföra ett dressyrprogram lugnt och stabilt (blir knepigt) och genomföra några justa debutant i fälttävlan (kvala till lätt klass och ev debutera under hösten).
Han har ju aldrig tävlat förr men är en så rolig häst att rida, så lyckas han med detta är det kanon.
Våra andra hästar har ju lite högre mål, men lyckan för mig är att ha en härlig allroundhäst att ha kul med. Inser ju att det är lite sent för elitsatsning (även om Hugo Simon, 69 år fortfarande tävlar i värlscupen).


Jag har nu haft honom i 4 månader, gu´vad tiden går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0