Isbana

Nu kan man ju gå över till skridskoåkning, har en superfin isbana 20x60 meter, perfekt att träna piruetter och liknande på, haha.
Det blir nog en liten tur till ridhuset idag.
Igår var det (nästan) fredagen den 13:e i stallet. Liza ringde när vi var på väg till träning och sa att vattnet sprutade från en vattenkopp och sen gick klippmaskinen sönder då hon klippte sin ponny (hoppas att hon hann klart...). Jag var dock glad att jag lyckades köra 2 timmar med transporten utan att halka av vägen med våra fina hästar:)
Har börjat träna markarbete för Helena Schiller med Nemo. Det var nyttigt o bra. I skritt och trav var han hopplös o taktade hela tiden. Men när vi gick över till hans favoritgångart, galopp så gick det riktigt bra.
Känner mig själv väldigt ringrostig, då jag mest ridit för mig själv det sista året. Så det var både nyttigt och motivationshöjande.


Har även anmält mig till en kurs för Uffe Johansson i fälttävlan, längtar...

Kommentarer
Postat av: Karoline

Ja, nu vill man bara ha snö så att man kan rida. Det är så tråkigt med denna halka!

2012-01-13 @ 11:37:19
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Anonym

Åh va kul! Ska du till runsten på uffekurs eller? vilken helg? Jag ska också dit :) Tack för superbra och lärorik blogg

2012-01-13 @ 11:52:56
Postat av: Ulrika

Vad kul att träna för Uffe, han kommer ju här ifrån Leksand så har tränat mycket banhoppning för honom för ett par år sedan! :)

2012-01-13 @ 12:14:55
URL: http://leksandsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0