Heta hästar

När Nemo kom så var han jättelugn o trevlig att rida ut på själv. Nu är han super spänd. Slängde sig runt ett halvt varv häromda´n och försökte springa hem då ngn lagt en gul slang bredvid sin soptunna (den kunde ju visa sig vara en orm...)
Småsteppade iväg hemifrån och gick knappt att skritta. Bestämde mig för att rida rakt in i skogen, tänkte att han skulle lugna ner sig då han måste koncentrera sig på att lyfta hovarna över rötter etc. Det hjälpte inte. Var tvungen att rida honom på tygeln för att han inte skulle rusa iväg över stock o sten.
Red extra långt för att trötta ut honom (vilket inte heller fungerade).
Så det var bara att aktivera och jobba med honom, då gick han fint, härlig rund galopp och fina längningar i traven:)
Inte läge att slappna av o njuta av natur och fåglar inte (och hade det ringt hade jag inte svarat...)


Ingen soffpotatis som jag skaffat mig, utan full fart i alla lägen:)


Kommentarer
Postat av: Sandra Nensén

låter som min häst, spelar inte nån roll va man gör ibland, och börjar hon bli trött blir hon ännu jobbigare!! Tur att hon har några bra dagar iaf så man får njuta lite av naturen och lugnet haha.

2012-01-05 @ 10:03:55
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Carolin

Låter som min! När hon kom var hon lugn i skogen, nästan lite slö men nu är hon pigg o framåt o spelar livrädd för allt. Gäller att ha henne på tygeln oxå annars blir de mest spring :)

2012-01-06 @ 19:22:57
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0