Halt som f...n

Höll nästan på att gå omkull då jag red ut igår. Nemo har ju blivit förprogrammerad om var galoppsträckorna e o bryr sig inte ett dugg om is o halka...full fart framårt som vanligt:)
Så vi höll på att gå omkull, men lyckades hålla oss på benen= pust.

Kom att tänka på en annan gång då jag red ut Tessa. Det var som att rida i en dröm, vaknade upp av att jag gick med henne på väg hem. Såg att hon var helt uppskrapad på ena sidan och själv var jag helt groggy.
Det visade sig att vi gått omkull i en kurva i full galopp och jag fick en mindre hjärnskakning. Men lyckades ställa mig upp få tag på Tessa o promenera åt rätt håll hem, "vaknade" efter ca 1 km promenad. Kändes jätteläskigt, visste knappt var jag var el vad som hänt.


Tessa var ju annars en härlig häst att rida ut på, helt orädd och precis lagom pigg:)

Det är ju just när man rider ut på sin egen häst ensam som det händer mest olyckor, så ta det lugnt nu när det är så dåligt underlag. Fördelen e ju nu att alla har telefon, så man slipper ligga ngnstans med brutet ben utan att ngn vet var man e:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0