Bättre o bättre

Testar olika varianter med Nemo på ridbanan. Normalt börjar jag med uppvärmning i skritt o trav. Nu testade jag lite skritt och sen galopp i fältsits. Red i bägge varven, struntade i vilken galopp utan lät honom själv bestämma, rullade bara på o försökte få honom att söka sig framåt nedåt i ett lugnt avslappnat tempo.
Skuttade över några hinder och jobbade honom sen i trav. Fungerade super, i slutet kunde jag (faktiskt) rida honom i kort trav och skritt i ngt som liknade ett dressyrprogram.
Finns hopp för fälttävlanssäsongen:)


När han är lugn är han verkligen härlig att rida då han är mjuk och har så lätt för sig.

Kommentarer
Postat av: Katherine

Jag vet många dressyrryttare som gillar att börja med galopp. Och dressyrhästar har ju (oftast) väldigt mycket nerv, så det kanske ligger något i det!

2012-01-06 @ 17:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0