Muskler

Hade dressyrlektion med Nemo i ridhuset. Gick sådär... då och då var han avslppnad och i fin form, men med jämna mellanrum slängde han upp huvét och studsade, hrm. Min tränare var mindre positiv än vanligt och avslutade med att säga att bygga muskler kan man bara göra på en avslappnad häst...kändes inte så kul att ha med sig hem.
Åkte sen iväg till friskis och var med på cirkelgym = kul pass. Pratade med instruktören efteråt då jag ville ha lite tips på övningar för att inte få ont i knäna när jag löptränar. Döm om min förvåning då hon kommenterade att jag inte var speciellt välmusklad, haha. Sådan herre sådan häst. Vilken dag, både häst o ryttare behöver mer muskler, får väl köpa två proteinsäckar, en till mig o en till Nemo:)


Här finns det en och annan muskel:)

Kommentarer
Postat av: Teresia

Låter som du får följa med mig på boxpass!=)

2012-02-16 @ 21:15:14
Postat av: Isabell

Det är inte lätt! Tro inte att du är ensam, jag känner igen mig :)

2012-02-16 @ 22:14:21
URL: http://trisseminhest.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej! Jag har oxå haft knäproblem i löpningen, och det enda som funkade var ("tyvärr") att träna musklerna kring knäet för att stabilisera upp det. Utfall, knäböj sitta-i-en-sån-där-maskin-och-sparka-upp-benen-med-vikter, allt sånt och sedan börja försiktigt och med stödjande knäskydd runt om i början. Och tänka på löptekniken, att man är avslappnad, sätter ner benet/knäet rakt och inte vinklar det, "rullar över" (som hästarna) i foten och ordentligt utprovade bra dämpade, stabila löpskor (löplabbet!) Sen är det bara ut och köra :D

2012-02-18 @ 07:34:48
URL: http://yellowisthenewblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0