Ny hjälm:)

Glöm nu inte att köpa en ny hjälm =)
Slår man hjälmen i backen så får den räknas som "förbrukad" eftersom den gjort sitt jobb och tagit upp en massa kraft, lätt att det bildas små små sprickor inuti=hjälmen tar inte stötarna lika bra längre...

Kanske en ny snygg att visa på tävlingsbanan =P

Hej Filippa, tack för tipset. När jag tittade på min hjälm var den faktiskt trasig. hela framsidan hade åkt ut, antagligen då hjälmen pressades ihop. Jag som älskar den så. Så jag plockade fram min gamla, som jag var så stolt över då den var nyköpt.  Nu var den både obekväm o kändes jättetråkig. Ngn som har ngt tips på ny snygg hjälm? gillar ju GPA väldigt mkt, så risken e att det blir en ny likadan (snacka om konservativ...)

Här e min gamla hjälm som nu får dammas av igen:)

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag skulle satsa på en samshield alt. uvex :-)

2012-08-20 @ 22:16:50
Postat av: Anonym

Det finns många sköna och snygga lite billigare (alltså billigare än GPA=P) typ Casco, Lamicell och Uvex.

Jag köper hellre en lite billigare hjälm varje år än en dyrare och har den längre. Kostnaden blir ju densamma och hjälmen känns fräsch och det är kul med ny design/färg emellanåt. Framförallt så känns det inte som någon farlig förlust om man tappar den i golvet eller att den får sig en smäll om man trillar av... då skrotar jag den direkt och köper ny. Billig livförsäkring =P

2012-08-20 @ 22:27:57
Postat av: Anonym

Lamicell - luftiga , lätta och ställs in perfekt !
Eller B//Vertigos snygga GPA hjälm kanske?
kolla in den på horze hemsida !
Din blogg är underbar !

2012-08-21 @ 12:02:12
Postat av: Marieh

Jag älskar min Lamicell. Den är luftig, skön att ha på sig och är lätt att ställa in så den passar perfekt.

2012-08-21 @ 12:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0