Första avramling på länge...

Var o tränade terräng med Quattra idag. Blev lite övermodig o hoppade ett hinder med nedsprång mot coffin (= *). Första gick bra men sen var jag (som vanligt) lite för framåt istället för att sitta bak, så när hon slängde sig på sidan om det livsfarliga hålet, så slungades jag ner i det istället:(.
Hann inte äns tänka att jag skulle slå mig (= en fördel, mot när jag hängde runt Nemos hals sist). Dunkade i huvét mot marken, men hjälmen tog den smällen, så otroligt nog känner jag ingenting:).
Q galopperade iväg utan träns men kunde tas efter en stund. Tog det lite lugnare sen.
 
 
Ska ju tävla på denna bana om 3 veckor, så jag måste hit o träna igen.
 
Det positiva med stoppet är ju att jag inser  att hon måste träna på olika hindertyper, vad jag vet så har hon inte tävlat tidigare, men hon har ju varit så okomplicerad så jag har trott att hon varit totalt orädd. Men nu vet jag bättre. Måste runt på många olika banor o träna på allt. = kul! Älskar ju att träna.
På måndag e det Enköping som gäller:)
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Glöm nu inte att köpa en ny hjälm =)
Slår man hjälmen i backen så får den räknas som "förbrukad" eftersom den gjort sitt jobb och tagit upp en massa kraft, lätt att det bildas små små sprickor inuti=hjälmen tar inte stötarna lika bra längre...

Kanske en ny snygg att visa på tävlingsbanan =P

2012-08-18 @ 23:34:03
Postat av: Sofie

Jäääääätte fin blogg!
Surfade runt på Google lite, och då lyckas man hitta hit! (:

Denna blogg får nog bli en av mina favoriter nu!! :)
// Sofie

2012-08-19 @ 11:49:35
URL: http://sofiekarlsson.blogg.se
Postat av: Filippa

Jag var också där och tränade i onsdags, (har inte tränat terräng på ett år) och det roliga är att jag i början under uppvärmning tittar på hindret som syns på din bild nr 2 och tänker att "aaaaldrig att vi kommer hoppa sånt där någon gång", och sen i slutet så la ju Helena till det hindret, och då var det helt plötsligt inga problem med det? Syns den 9e!

2012-08-20 @ 09:49:50
URL: http://filippashastliv.blogspot.com
Postat av: Maria

Vad är det för märke och modell på din säkerhetsväst? Den ser fin och bra ut.

2012-08-22 @ 16:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0