Hästsnack på flyget hem

Flög från Portugal idag och fick mig ett gott skratt på flyget på vägen hem. Satt framför två killar / män och hörde plötsligt ordet häst nämnas. Mina öronen växte direkt till det dubbla. Började småskratta då jag hörde att de talade om sina flickvänners hästintressen / hästar och förfasade sig över hur många vojlockar den enas häst hade (=18 stycken) + hur mkt den andres nya sadel kostade (=16000:-) etc. Kunde inte låta bli att vända mig om o börja prata med dem. Den ena mannen berättade om hur han försökte få sin tjej att klia honom på ryggen, vilket hon inta alls hade lust med i mer än max 5 minuter medans hon glatt beställde hem en massör till hästen så fort den ömmade någonstans, haha (man kunde ju lätt känna igen sig).


Denna passion som många av oss har för dessa djur är ofta svårt att förstå för omvärlden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah så härligt att läsa en "mammas" blogg. Tack för att den finns!

2011-09-09 @ 22:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0