Allmänt om regler

Elin om Kvala till högre klasser: Jag blev tillsagd när jag hoppade 125 och inte hade två felfria 120...

Hej Elin, vad dåligt, det kan ju verkligen förstöra ens dag + koncentration för ev nästa klass. Det stämmer som Åsa skrev, att 125 räknas som 120, dvs inga kval behövs. Men det där med grundomgångar har ställt till med mkt funderingar. Så två faser räknas alltså som samma grundomgång, så då måste bägge vara o:a. Därför väljer en del att starta i avd B, då är det ju färre hinder som ska hoppas vilket gör det lättare att kvala. Tänk dock på att då måste du hoppa avd B i bägge klasser den dagen.

Ett annat tips är att om det är en ackumulator hoppning så gäller den inte som kval. Men i avd B tar de bort jokerhindret och ser till att det är en kombination med, så då är det giltigt.

Jag blir oxå galen på alla ändringar i bestämmelserna som görs lite hur som helst, och gärna då det nya året redan startat. Man kan ju inte planera alls. Värst är det för ponny då man ju har så kort tid på sig innan de blir för små eller ryttaren är för gammal.

Jag tycker att man skulle få reda på ändringar ett år före de genomförs, det ska väl inte vara så svårt, känns respektlöst som det är nu + oproffsigt. Det där med huvan e ju helt otroligt, som Åsa skrev. Det är ridsportförbundet i ett nötskal (om jag ska vara elak).


Nocke som hoppade MSVB förra året med Rosanna, var plötsligt tvungen att kvala om med 3 O:or i LA i år för att han skulle få fortsätta hoppa MSVB = strange! Hur motiverar man det?

Kommentarer
Postat av: lisa

hade hon varit dubbelnolla hade hon inte behövt kvala om men det var hon antagligen inte ;)

2011-09-02 @ 20:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0