Skrittband

Amanda om Skrittband: Där jag jobbade tidigare hade vi ett sånt. Min häst som jag köpte väldigt omusklad gick ca 2 ggr i veckan och jag märkte STOR skillnad. Min chef (elitryttare inom islandshästvärlden) åkte iväg i 2 månader pga privata ärenden och hennes elithingstar gick då på skrittband varje dag, byggde massa nye muskler och tappade nästan ingen kondis eller "vanliga ridmuskler" alls. Riktigt bra inverstering tycker jag!! Tips är ju att köpa ett begagnat :)

Hej Amanda, ditt inlägg kom verkligen perfekt:) har precis köpt ett begagnat skrittband av en trevlig islänning:) som drar ner på sin verksamhet. Han ska installera det hos mig inom 1-2 veckor. Blir perfekt för Ture, Nocke , Nemo o Lito som alla behöver rakriktad styrke (back) träning = yippii. Och blir det en likadan vinter som de två sista, så blir det guld för oss som saknar ridhus.


Måste få säga det igen, blev impad då jag såg Ture jobba på skrittbandet, han var så avslappnad och rörde sig mkt mer än i skritt under ryttare.

Speciellt nu när jag är på Oslo horse show så vill jag ännu mer att Ture ska bli tiptop, so han var förr, han var sååå fin när han var här för två år sen. Tänk om han kan följa med nästa år....

Kommentarer
Postat av: Emma

Tror säkert att det är super med ett skrittband, men att säga att hästarna inte tappade muskler eller kondition på 2 månader pga bandet är fel, då det tar ca. 7-8 veckor innan hästen ens BÖRJAR "tappa" det ;)

2011-10-16 @ 19:01:06
Postat av: Amanda

Härligt att du hittat ett begagnat, om jag vore rik hade jag utan tvekan köpt ett eget då jag tyvärr inte jobbar där jag gjorde innan längre ;)

2011-10-17 @ 21:05:02
Postat av: Amanda

Svar till Emma: Ja fast om man ställer av en elithäst i 8 veckor kan jag lova att man märker skillnad i kondis och muskler! Ställer jag av min häst i 2 veckor tar det mig 4 veckor att "bygga upp" det igen, speciellt galoppen där han är svag. Så jag tror inte riktigt på att det tar 7-8 veckor. Sätt en häst på boxvila i 8 veckor och jag lovar att den har mindre muskler då än när du satte in den. :)

2011-10-17 @ 21:06:46
Postat av: Rebecca

Hur mycket får man ge för ett begagnat ungefär? :)

2011-10-29 @ 19:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0