Deppig

Igår red jag en dressyrlektion och Nemo hade gjort stora framsteg. Höll inte på med sitt stillstående galopperande eller ryckande i tyglarna, utan var mkt mer avslappnad. Han är så känslig, så han e verkligen kul att rida. Dressyrtränaren tyckte att han verkat ha landat i Sverige och såg ut att trivas:)

Så i morse skoddes han för första gången här och sen när jag skulle rida nägra timmar senare, så stapplade han nästan fram. Var varm i en hov och 2 gradigt halt på ena fram och engradigt på andra.....suck. Min hovslagare kom direkt och tryckte med visitertången. Tog bort en söm där han ömmade lite, men annars så verkade han ok.

Jag longerade igen och han var fortfarande lika halt. Så nu får han sova och så kollar jag honom imorgon bitti igen. Om han e lika halt funderar jag på att ta bort skorna och låta honom gå utan en vecka i hagen??? el vad gör man? Hovslagaren sa att han inte hade tagit speciellt mkt fram så han borde inte ömma så här mkt.

Suck! Det är så jobbigt när det händer nå´t med hästarna, de kan ju inte prata så man har ingen aning om hur de mår. Tures chiropraktor har jag inte fått kontakt med heller, så nu e jag orolig för honom oxå.

Funderar starkt på att börja med frimärken.... det finns ju tom med hästmotiv:)

Kommentarer
Postat av: L

Hej, jag hade också Mick* som hovslagare förut och han skodde min häst halt två gången under dom 3 ggr jag hade honom, han hade råkat sömnstuckit honom och tog bort sömmen direkt, men det hjälpte inte, han var varm och hade puls, kunde knappt gå. Sen efter 2 dagar tog han bort hela skon och fick tejpa osv, och då vart de lite bättre, men han vart inte ridbar på ett tag.. Han är mkt populär hovslagare men aldrig mer honom när han gör fel 2 ggr, de är 1 gång för mkt.

Hoppas din blir bra snart!

2011-10-06 @ 21:50:40
Postat av: L

Hej, jag hade också Mick* som hovslagare förut och han skodde min häst halt två gången under dom 3 ggr jag hade honom, han hade råkat sömnstuckit honom och tog bort sömmen direkt, men det hjälpte inte, han var varm och hade puls, kunde knappt gå. Sen efter 2 dagar tog han bort hela skon och fick tejpa osv, och då vart de lite bättre, men han vart inte ridbar på ett tag.. Han är mkt populär hovslagare men aldrig mer honom när han gör fel 2 ggr, de är 1 gång för mkt.

Hoppas din blir bra snart!

2011-10-06 @ 21:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0