Tea Tree oil

Har en hund med konstiga utslag som vi håller på o utreder. Rensade lite i mitt hästapotek och råkade stöta på en flaska med just Tea Tree oil, kommer ihåg att jag köpte den då jag hade mitt stora krig mot mugg. På flaskan stod det att det var bra mot just mugg, sår, svamp etc. Dvs värsta multi salva.
Testade denna på min söta hund och faktiskt... det verkar fungera, såren som hon slickat upp har nästan läkt ihop och ser jättefina ut:)


Min vackra Aussie Sasha, hon är verkligen världens goaste hund:)

Ngn annan som testat denna mirakelburk?

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej, men kolloidalt silver funkar annars jättebra, spec till mugg.

2011-11-22 @ 09:48:28
Postat av: Åsa

Vi använde det mot getingstick på nosen på vår hund - MEN - på flaskan står (vi hade ngn olja i ganska koncentrerad form) att den INTE skulle användas på djur då det inte var testat. Å andra sidan blev hon inte dålig och getingbesväret försvann på en gång så så himla farligt kan det ju inte ha varit.. :) Men står det ngt på det du använde? Kanske olika på olika styrkor?

2011-11-22 @ 19:59:31
URL: http://yellowisthenewblack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0