Sadelprovning

Carro om Bidde ingen Butet:(: Men idén sadelprovning är ju att hitta en sadel som passar både häst och ryttare!

Hej Carro, haha, ja visst e jag knäpp. Grejen e att vi provat typ 10 sadlar på Pemsan först i flera timmar. Det hade blivit sent på kvällen och jag var så trött på sadlar och hungrig så jag orkade helt enkelt inte bry mig om hur jag kände. Bara Nemo var nöjd....
Men kände redan på vägen hem att jag ångrade mig. Varje gång jag sitter i sadeln så tycker jag den e stenhård. Fördelen med Mustang e ju dock att man får byta om man inte e nöjd. Så jag ger denna sadel ngn månad o sen  åker jag tillbaka utvilad och mätt o försöker hitta en sadel som passar oss båda.


Här sitter jag i Butet sadeln....

Kommentarer
Postat av: sadelutprovare

Har mkt svårt att se att inte Butet skulle kunna passa faktiskt. Den Butet ni har, ligger inte den bra på han, och vad är det som är fel isf? Det ju att hitta en likadan begagnad. Du kan ju få dem på så himla många olika sätt, så det bästa är att prova flera st begagnade då de kan variera rätt mkt, men det är klart då måste du ha ut en sadelutprovare som är oberoende av att sälja (och kunnig), hade gärna hjälpt dig men bor tyvärr för långt ifrån.

2011-11-17 @ 19:15:54
Postat av: B

Klokt tänkt! :)

2011-11-18 @ 00:08:27
URL: http://trisseminhest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0