Powerwalk

Har ju börjat jogga ganska mkt = 3 mil i veckan, och självklart tog jag i för mkt o har nu superont i ett knä. Så nu har jag gått över till långa promenader tills jag kan börja springa igen.
Har tre killar att välja mellan som sällskap på mina powerwalks.

1. Ture
Är supersnäll men ganska seg, vill gärna äta och då flyger man efter...Ngt piggare på hemvägen. Betydligt roligare att rida än att promenera med.


Blä för promenader om man inte får äta.

2. Nocke
Skittrist att gå med, går gärna i slowmotion så att man får dra med sig honom. Inge´kul alls om man vill gå fort.
När man sitter upp blir han som förvandlad, vill bara framåt, framåt o gärna i full fart = strange.


Vill hellre va´ i hagen än att gå på ngn fånig promenad.

3. Lito
= Bäst:) Han är superrolig att gå med. Går snabbt framåt så att man blir svettig, ibland satsar han o börjar trava då han spanat in ngn läcker grästuva. Han e såå söt. Pigg, glad o supergo. Va´ute o gick ca 8 km i går kväll och det var ett rent nöje. Kan inte hitta bättre powerwalk kompis:)


Ta med mig:) Jag följer gärna med ut.


Kommentarer
Postat av: Nelly

Vad roligt har också nämligen en lite kralligare d-ponny irländare som är exakt som nocke jätte seg att gå med men när man hoppar upp blir han som en super känslig (för skänkeln då) kanon :))

2011-06-03 @ 21:11:02
Postat av: Terese

du skriver så underbart roligt !

blir alltid glad när man läser din blogg !

2011-06-05 @ 10:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0