Dressyr i Porto

Stella om Dressyr i Portugal: Hej :) Jag och min mamma ska åka till Porto i sommar och det ska bli jätte roligt! Men jag är lite nervös för engelskan, hehe! Jag är 14 år så jag kan ju prata helt okej men är det svårt att förstå där? Tacksam för svar!

Svar: Hej Stella, du behöver absolut inte vara nervös. Tränarna i Porto e jättegulliga o kan man rida så förstår man snabbt instruktionerna. Du har ju även fått ett lexikon med ridtermer, och de kan ju vara bra att plugga in:)
En mamma o dotter från mitt stall var där för ngt år sedan. Dottern = Liza var då bara 12 år o hon hade inga problem alls, utan lärde sig j-mkt o trivdes.


Här är Heather, en av instruktörerna:)

Är det för soligt, få du rida i det svala ridhuset.


Vill du hoppa. går det oxå bra.


Maten är supergod:) inget bantningsläger precis.

Skulle vilja åka dit imorgon...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag reste på min första ridresa 2006. Då var jag inte duktig på engelska och det är jag fortfarande inte. Men det går förvårnadsvärt bra, mycket bättre än man tror. I slutet av din ridresa kommer du fatta allt dina ridinstruktörer säger. Vi skall förresten också till Poto i sommar. När skall ni??

2011-05-19 @ 15:45:17
Postat av: linnea

hej jag och min kompis ska till mallorca ( alcudia) snart och undrar om du har varit på någon ställe som dom har som turridningar på stranden eller i bergen typ . vi är inte så bra på engelska och vi är 14 år. om du har varit på något ställe i närheten som du tycker är bra så skulle det vara jätte kul om du svarade på den här kommentaren :)



kram

2011-05-22 @ 17:48:35
URL: http://mittponnyliv.blogg.se/
Postat av: Stella

Tack, nu känns det faktiskt inte lika nervöst längre! :) Längtar jätte mycket!



Sofia: Vi åker den 19 juni, ses vi där? :)

2011-05-28 @ 21:01:45
URL: http://stellaobecka.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Härlig det ser ut! :D

2011-06-01 @ 12:29:24
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0