Bygga muskler

Emelie Lindqvist om Mer om vattenträning: Hej :D
Jag undrar om du skulle vilja ge mig några tips, jag har precis köpt en häst, hon har inte jätte mycket muskler mer runt de vanliga liksom. Hur ska jag träna henne för att träna upp hennes muskler så hon blir lite mer kompakt om man säger så ? Och hon skulle behöva mer nack muskler. Tacksam för svar !
mvh emelie

Hej Emelie, vad spännande, alltid lika kul med en ny häst:) Jag utgår från att hon är i full kondition. Det mest effektiva för att få mer muskler bak är backträning. Vi har en lång backe där vi brukar galoppera långsamt uppför o vara noggranna med att ha mkt lätt kontakt fram. Sen skrittar vi ner o gör om samma sak. När det gäller halsmuskler så gäller det att hästen går i form +  inte hänger i handen.  Öppna o sluta är alltid bra för att hitta hästens form, och när man väl hittat den så gäller det att jobba vidare med den formen på rakt spår, i volter o kanske över cavalettis om hästen är avslappnad. När hästen inte går korrekt så ta några steg i öppna igen o börja om. Ta kort på hästen nu för ibland är det svårt att se skillnad då man ju ser hästen varje dag. Om ett par månader borde du kunna se lite skillnad. Lycka till:)


Glöm inte att vissa hästar (precis som människor) har lättare att sätta muskler än andra. Luna som är hälften fullblod kommer nog aldrig att se ut som ett muskelpaket hur mkt vi än tränar.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ååh Tack så mycket! :D

du är absolut den bästa bloggen som finns !

länkar dig på min blogg för de är du verkligen värd ! STORT TACK IGEN!



Kram emelie på awesomeriders.blogg.se

2011-05-27 @ 17:38:19
URL: http://awesomeriders.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej Viveca!

Jag blir så förvirrad över detta med öppna/sluta och det verkar ju vara väldigt bra träning för hästen så kan du snälla försöka beskriva hur man utför båda sakerna?

Tack!

/Matilda

2011-05-27 @ 17:49:42
Postat av: Anonym

Ge henne hippo alfa, krafft groov 125 eller lusern så blir hon nog fin, och sätter muskler lättare.

2011-05-27 @ 19:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0