Dagens träningspass

Jag har blivit träningsnörd, skämt åsido, men har bestämt mig för att inte bara träna hästarna utan även mig själv = bättre sent än aldrig.
Så jag har köpt årskort på Friskis & Svettis och kan alltså gå dit så ofta jag vill:). Mitt mål är att träna 4-5 ggr i veckan.
Jag började strax före jul och idag bestämde jag mig för att dagligen försöka skriva ett par rader om min egna träning oxå, kanske inspirerar det ngn att komma igång.
Idag tränade jag skivstång:
Ett pass med inriktning på uthållig styrka. Med hjälp av skivstång tränar man i grupp till musik och instruktioner. Man väljer själv vilka vikter man sätter på skivstången. Har nu avancerat från 10 kg till 15 kg. Har noterat att arm- och benmuskler har jag gratis från hästarna o ridningen. En annan kul grej var att de muskler som  vi ryttare har på insidan av låren är det inte många andra som har, så där kunde jag briljera = haha.

Kommentarer
Postat av: karro

De musklerna är de enda jag har på hela kroppen (dock är de väldigt svaga, såklart!) ;) Måste nog helt ärligt börja träna jag med. Knappt jag orkar sitta på en häst som har större galopp än en liten d-ponny >< har inga långa ben att hålla om hästen med, så inget gratis där heller haha

2011-03-30 @ 01:36:33
Postat av: Anonym

Hur är det med lito egentligen? Hör ingenting alls om honom nuförtiden?:)

2011-03-31 @ 09:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0