Bättre än vad man kan tro

Igår var det första elitomgången för ponny. Förklassen gick super, alla fem i laget gjorde superrundor = Alva 0,0 och 1:a, Josefin 0,0, Matilda 0,0, Loppan 0,0 o Rosanna var o,4 och 4:a.
Även i lagklassen var de jämna o fina, Loppan 0, och Matilda, Josefin o Rosanna med varsitt pet. Så vi slutade med 8 fel. Tyvärr så blev det "bara" en 6:e plats (av 9).
Så alla red stadigt o bra, ändå gav det dålig utdelning. Får mig att tänka på att en runda med 12 fel kan faktiskt kännas superbra och en nollrunda kan kännas skit.
Det kan vara svårt att förstå för de som inte rider själva. Jag hade t.ex 4 fel en gång o var jättenöjd, då min mamma fick höra att jag hade fyra fel. Så undrade hon varför det hade gått så dåligt = suck, blev faktiskt ledsen o var inte alls lika nöjd längre. För henne var det bara 0 fel o placering som kunde vara bra.
Det kan vara bra att tänka på när man letar häst oxå. När man tittar i resultatlistan så kan det se ut som hästen /ponnyn alltid river, men i verkligheten kanske det är en superhäst som bara inte är tillräckligt tränad för att alltid komma rätt, el kanske ryttaren stör hästen ibland, kanske den är tittig o behöver komma ut mer etc. Så det är bra att kolla med säljaren o diskutera detta, om de har en bra förklaring för det kanske ibland dåliga resultaten.
+ man kan få reda på om säljaren ljuger, jag har ringt på hästar där de sagt att de Aldrig har stannat fast att de varit uteslutna i resultatlistan, istället för att berätta vad som hände. När en säljare ljuger så tappar jag helt förtroendet o vill inte äns provrida hästen. Ljuger de om en sak (som tom går att kolla) så ljuger de säkert om annat oxå.
Jaja lite allmänna tankar om att resultat kan vara missvisande.



Detta blev ett lyckat resultat av ett misslyckat försök av en granne att hålla reda på sin hanhund, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0