Morgonfodring i bikini:)

Knappt att man tror att man e i Sverige, endast iklädd i bikini strosar jag runt o pysslar med alla hästar. Tom skönt att gå in i vårt svala stall för att måla.

Vi var lite duktiga i år o inledde sommaren med rengöring av hela stallet. Ut med allt strö o högtrycktvätt med desinficeringsmedel.

Ellinor som rider Hexxan är en hejare på högtryckstvätten:)

Sen målar jag om hela stallet oxå (utom högt upp på väggarna).

Alla svarta detaljer målar jag med rostskyddsfärg, längst ner inne i boxarna målar jag med färg som skyddar mot fukt och röta. och sen är det allt som är brunt som målas med lasyr för att fräscha upp + måla över alla spark o bitmärken.

Lyssnar på en ljudbok för att det ska vara lite roligare:)
Hoppas på att bli klar i helgen så vi kan stalla upp vissa hästar på nätterna igen. Vägde Ture igår o han hade gått upp 25 kilo på en månad...


För mkt supergott grönt i hagarna... Foto Mikaela Zimdahl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0