Favvisar

Michaela om Att gå upp i klasserna: Hej! Har tänkt lite på en grej som skulle vara rolig att fråga då jag hat följt din blogg sen långt tbx o även rosannas o mikaelas bloggar. Vilken är den häst av de hästar ni har skulle du aldrig vilja sälja , lr vilken häst skulle ni välja att sälja sist om ni var tvugna att sälja!:) intressant att veta då jag blev så chockad när jag läste att z skulle säljas ! Gillar din blogg skarpt:)

Hej Michaela, tack:) Vilken svår fråga. Alla våra hästar ägs av Häst & Sport Resor och är mer el mindre till salu och kommer förr el senare att säljas. Men man kan ju inte undgå att ha vissa favoriter.

Mysigare pussmule kan man leta efter.

Ture, el Häst & Sport Resor Saturnus, som han heter formellt, är en helt sagolik häst. Han e kung i hagen, snäll men ingen bråkar med honom. Älskar att pussas och det finns ingen surhet, istadighet el nå´t dumt. Är lite spooky i skogen, speciellt när det är mörkt, men är annars trygg och extremt samarbetsvillig. Han e helt klart en av mina favvisar.

En annan kille som man inte kan annat än älska e Nocke el Knockroe Lightening, han köpte vi genom ett av våra mest fartfyllda ridcenter på Irland, läs mer här. Så fort man sitter upp är han pigg o framåt o vill jobba, finns inget stopp i denna ponny. Full fart framåt. Älskar att galoppera med honom, för hur snabbt det än går så vet man att det går att stanna (+ han slänger sig inte åt sidan för rådjur, framhoppande hundar etc). Är även kul att arbeta i dressyr på volten (även om vi inte gör det så mkt). Hoppar allt o är totalt orädd. tänk om man kunde förstora honom till 170 cm, då vore det min drömhäst:)


Han är extremt lätt att älska:)

Min tredje favvis Är Klöver el Clover som jag oxå köpte här. Jag hade henne i tre år och tränade upp till 140 cm (tävlade 120 cm). Tränade ** terränghinder och tävlade debutant med många placeringar.
Hon stannade inte äns 1! ggr på träning, vilken häst:)


Man ska ju aldrid ångra ngt.... men gu´va  jag skulle vilja ha henne tillbaka.

Ska faktiskt till Irland om några veckor, tänk om jag hittar hennes lookalike.... (el belike kanske vore bättre).


Kommentarer
Postat av: emma

Hej Viveca!

Jag tänkte bara höra ifall du vet några bra försäljningsstall som säljer fina hästar? Typ en ture eller nocke ;) hehe. Lite less på obstinata ston nu.. (även om det utan tvekan finns så otroligt många fina också)



2011-06-22 @ 22:21:03
Postat av: michaela

tack för svaret, roligt att höra svar på lite mer oseriösa frågor ibland :) hur går försäljningen med z föresten?



2011-06-22 @ 23:32:12
Postat av: Evelina

hejsan ! Ser att ni oxå har en häst med vit mule nu och jag undrar om ni/du har några tips på hur jag ska göra för att undvika att dom bränner sig?

Min häst har flughuva med lapp för nosen men den plockar han av och solkrämen försvinner när det regnar i gräset.. Mvh / Evelina

2011-06-23 @ 09:20:58
Postat av: PM

Vem är det som bestämmer när hästarna ska säljas då? Är det du eller bestämmer dina flickor själva när och vilka som ska säljas...eller hur fungerar det :)

2011-06-23 @ 13:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0