Myggor & bromsar

Igår höll jag + mina bojs (= Ture och Lito) på att bli galna av alla små bitska djur. Orkade inte rida Lito så jag bestämde mig för att gå 4 km med bägge hästarna istället. Var inte kul, när hästarna blev lite svettiga fick vi ett helt gäng med livsfarliga små djä..ar i släptåg. De bet både mig o hästarna så det var rena cirkusen. Den ena hästen stannade o kliade sig o då passade den andra på att äta.... höll på att slita armarna ur led.


Så idag rider jag Lito istället, håller på att trava igång honom nu:)

Läste förresten om flugmedel i Ridsport, där det stod att det var karens på vissa av dem. Hade ingen aning om det, brukar spruta hej vilt på tävlingar.

Absorbine Ultra shield Flugmedel
Just denna brukar jag använda o den omnämndes just i artikeln, så jag får gå o lusläsa innehållsdeklarationen (om det finns ngn). Vill verkligen inte riskera att åka fast för doping...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ligger i centrum! ;) http://hastochryttarskvaller.blogg.se/2011/july/g-r-y-m-t.html

2011-07-08 @ 18:57:07
Postat av: Addi

Hahaha! Jag kan se din promenad framför mig - och lätt leva mig in i den. Tycker det är svårt nog att gå från hagen och in i stallet med en enda vilt vevande häst som bara tvärnitar och ruskar/sparkar/biter bort äckliga bromsar. Usch, den här perioden är inte kul... Kan man rida med flugtäcke på?

2011-07-08 @ 20:01:39
URL: http://addi2.bloggplatsen.se
Postat av: Emma

Ultra Shielden är den allra bästa. Dock kommer den vara förbjuden att sälja från och med första augusti då veterinärerna upptäckt att om den sprutas på öppna sår (hästen kanske fått av just flugor eller liknande) är flugmedlet som ett gift för blodet och inte alls bra för dem. Mkt mer än så vet jag inte, bara vad jag hört eftersom jag jobber på Sharpman, Mjölby! Så var försiktig på era hästar! Kram

2011-07-08 @ 21:58:16
URL: http://eeemmmsii.blogg.se/
Postat av: Amanda

http://www.milluck.se/H-Trap.asp



Ett litet tips om man har mycket broms runt hästarna i hagen!

2011-07-09 @ 11:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0