Inga problem - bara lösningar

Älskar positiva människor som hittar lösningar istället för att se problem.
Elenor i mitt stall har två hundar som behöver motion och Hexxan som oxå vill komma ut.
Så det är bara att slå tre flugor i en smäll:)


Lätt som en plätt och alla djuren får en härlig  promenad:) Undrar hur det är när de galopperar...

Jag kom ihåg för några år sen när jag kom på den utmärkta idén att cykla med en häst som skulle sättas igång. Slutade med att grimskaftet fastnade i ekrarna och jag flög av cykeln och hästen for iväg.... pröva inte detta.


Kommentarer
Postat av: elin

Man får hitta sina egna lösningar:p

Min pappa brukar cykla med sina tre jakthundar i ett hemgjort tandem koppel. Det har gått bra hittils för dom har fullt upp med att hålla koll på alla ben och springa i jämn takt (olika raser= olika långa ben :p)

Men det har varit nära ögat några gånger när dom har fått syn på en katt!!

2011-07-09 @ 12:47:00
Postat av: jasmine

Hahha vad roligt jag tänkte samma utmärkta idé att cykla m min häst för att jag ska få mer motion samt att han får gå jogga lite i skogen utan ryttare. Men har funderat fram och tillbaka hur jag lättast görett. Haha men nu vågar jag inte prova..

2011-07-09 @ 15:04:28
Postat av: sofia

Har man en häst som är bra som handhäst skulle jag säga att det är enklare med en häst än med en hund (förutsatt att man håller koll på grimskaftet haha) eftersom en häst inte har samma drift att pinka in sitt revir (utan förvarning) lite här o var ;) (har ganska långt till hagen nu på sommaren så då är det jätte skönt att ha en häst som funkar så bra med cykel, men jag skulle inte rekommendera någon att testa det om de inte vet redan innan att det kommer funka!)

2011-07-09 @ 17:15:47
Postat av: Amanda

Hahah det var ju inte så lyckat. Brukar cykla med mnin shettlandsponny, och min nordsvensk. Cyklade med mitt förra halvblod också, går hur bra som helst ;D

2011-07-11 @ 06:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0