Hjälp - vad har jag gjort fel nu?

Känner hur hjärtat börjar slå lite snabbare när jag närmar mig stallet.


Än så länge är allt lugnt...

Glömde jag ngt igår eller var det ngt jag gjorde fel?

Det första jag gör är att titta på tavlan, hoppas att det inte står ngt.



Shit, det var ju jätteklart väder då jag släppte ut hästarna.

Det är inge kul när man alltid är rädd för att göra något fel. Glädjen med att komma till stallet har försvunnit.

Är det någon som känner igen sig?

Jag har varit i massor av inackorderingsstall och alla har ju en tavla och ofta står det en o annan sur kommentar om ngt som ngn glömt el gjort fel.
En av mina första inackorderingar berättade faktiskt att hon fick ont i magen varje gång hon kom till stallet.

Inget negativt på tavlan
Jag tog fasta på det o i vårt stall har vi en regel att man aldrig får skriva ngt negativt på tavlan. Utan man får ringa el ta det med personen ifråga direkt dvs face to face.
Och det festliga är att ngt som man gärna skulle vilja skriva på tavlan ( rycker ibland i fingrarna på en, haha) inte känns så himla viktigt el allvarligt da´n efter.
Alla lägger vi ju på fel täcken, missbedömer vädret (det kan ju inte äns SMHI...o alla proffs vädergubbar) etc.

Inga anonyma meddelanden
+ en annal regel är att man alltid skriver sin initial så att man vet vem som skrivit vad dvs inga anonyma sk comments.

Dessa två superenkla regler har gjort att vi slipper missförstånd och har jättebra stämning i stallet.


Här ska det ju var mysigt o trevligt att vara med alla våra fyrbenta gossedjur.


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Oja man känner igen sig, flyttat till ett nytt stall och där är inte alla så duktiga på att skiva vad hästarna ska ha på sig, på endel boxar står det inte ens något namn. I och med att det är en kvinna som släpper ut vardagar blir det inte så ofta man släpper ut och gud vad man oroar sig för att göra fel.

I ett tidigare stall jag stått i stod det ett irriterat meddelande till mig om att jag hade gjort fel, problemet var att jag hade varit bortrest så det var inte jag som hade gjort fel, verkligen inte kul!

2011-07-10 @ 12:03:56
URL: http://beawall.blogg.se/
Postat av: ♥ Cissi ♥

Visst gör man det.. Som ny medryttare i stallet är man väldigt rädd för att göra misstag. Det var en gång jag hade kommit lite senare på kvällen till stallet. Jag frågade en annan hästägare som var där om hästen jag sköter hade fått kvällshöet eftersom det var bara på hans box höpåsen hängde kvar. Hon sa att han inte hade fått nått. Jag gav höet till min häst och sen visade det sig att det var morgonpåsen som hängde där, vilket innebar att han hade fått dubbelt med hö på kvällen :S Pinsamt när det var en arg kommentar på tavlan dagen efter. Hade gärna tagit det över telefon istället..

2011-07-10 @ 23:13:43
URL: http://alostseafarer.blogg.se/
Postat av: Hästfotograf Emma Håkansson

Håller helt och hållet med. Inte roligt att få trista kommentarer som står skrivet på en tavla när man kommer till stallet, då verkar era regler jättebra! Jag är glad att jag står i ett toppen stall med enbart en till, hade också haft ont i magen om jag hade behövt oroa mig för att det ska stå skrivet något på tavlan om man råkat göra fel någon gång...

2011-07-10 @ 23:17:07
URL: http://www.emmahakansson.wordpress.com
Postat av: Stina

Bra regler! Vi körde också liknande när vi hade inhyrda, men nu är jag själv = skönt :)

Det där med olika täcken hit och dit och olika tolkningar om vad som är dåligt väder brukar ju vara ett problem. Det löste vi med att hästägarna fick hänga fram täcket kvällen före om de tyckte att det skulle på. Då slapp vi "göra fel" på morgonen...

2011-07-11 @ 16:31:36
Postat av: Lollo ♥

Toppen tips! Verkar vara ett drömstall du har!

2011-07-13 @ 00:33:15
URL: http://iaboestad.blogg.se/
Postat av: Lantismamman-Mamma till Fem döttrar

åHH VAD JAG BLIR GLAD AV ATT LÄSA DIN BLOGG! DETTA KOMMER BLI EN NY FAVORITBLOGG FÖR MIG!(CAPS LOCK) Jag får sånna härliga flashbacks från när jag och mamma tävlade med våran Pascal på nittiotalet! Sen det här inlägget om tavlan i stallet känner jag så väääl igen;-) Minns att jag var nervös på morgonen när jag kom dit! Tänk om jag glömt ta in Lucky eller glömt ge Tiffany mat;-)Lägger til denna bloggen på mina länkar om det är okej? ;-) Mvh Carro

2011-07-19 @ 18:18:09
URL: http://lantismamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0