Hästhandlare

Jag har köpt hästar från både privatpersoner och hästhandlare. Min älsklingshästhandlare är Oliver på Irland, han har tom bytit in en halt häst som jag haft i 3 år = inte normalt, haha. Och det är ju av honom jag köpt min nya stjärna som förhoppningsvis kommer hem snart.
En annan hästhandlare som jag köpte häst av hade bytesrätt inom 3 månader, inom den tiden ville jag byta henne och då hade han (såklart) gått i konkurs, så mkt värt var det med den bytesrätten...
En hästhandlare som verkligen visat sig vara seriös, vilket faktiskt kan vara nog så svårt även för hästhandlare, heter Frida och driver Tallbacka Gård. Hon köper mest in hopphästar från Holland. Vi har haft tre hästar från henne som alla varit som hon sagt. Henne kan jag varmt rekommendera.
Nackdelen med att köpa hos hästhandlare är att man ju inte har ngn aning om vad hästen varit med om tidigare, speciellt om de är importerade är det svårt att kolla (börjar dock bli lättare o lättare med internet).
Den gamla regeln att man får vad man betalar för stämmer nog ganska bra, är det en import som är ung o sägs ha hoppat 130 cm som kostar 70 trk, så ska man nog fundera en o två ggr.


Vår tidigare stjärna Zazou kommer från tallbacka Gård :)

Kommentarer
Postat av: Bitte Kråkbo

Hej har just nu en grymm tävling på min blogg där du har chansen att vinna en snygg Cykel värd 4495 kr.



http://www.lovemercury.se/?p=3960

2011-07-29 @ 11:54:27
URL: http://www.lovemercury.se/?p=396
Postat av: Tips!

http://www.kramforsridklubb.com/Saluh%C3%A4stvisning.htm



Dom anordnar saluhästvisningar där man som privat kan komma o visa sin saluhäst!

2011-07-29 @ 14:14:51
Postat av: Anonym

varför funkar inte Rosannas blogg? :(

2011-07-29 @ 21:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0