Orolig för vår valp Kiara

Igår kräktes Kiara upp all sin mat flera ggr så vi funderade på vad det kunde vara. Då kom Anders på att hans 5 hjulmuttrar försvunnit på ett mystiskt sätt i förrgår. De hade legat i garaget o dörren hade varit öppen vid ett tillfälle. Sen hittade han en på gårdsplanen.



Så nu är vi jätteoroliga för att Kiara har en (el flera) av dessa i sin lilla mage.



Hon är 5 månader nu.



Och världens busigaste, leker med sin manna Sasha hela dagarna, även idag, så hon verkar inte må dåligt.



Så här farlig kan hon se ut när hon leker med morsan. Ser ut som om hon e rabies smittad.



Så här söt är hon normalt.

Har din hund ätit ngt farligt? Hur snabbt åkte ni in o röntgade? Hur fick ni ut föremålet?


Kommentarer
Postat av: klara

Vår tax åt upp en tennisboll, bit för bit, vi ringde men vet tyckte vi skulle vänta någon dag, men då var det för sent, tre operationer men tarmarna var helt förstörda så det gick inte att rädda henne..

2011-01-30 @ 17:42:41
Postat av: Nora

Hej!En gång åt våran hund åt upp en glasspinne!!

Vi satt och fikade och barnen åt glass!

Då, rätt som de va så höll hunden på att äta upp en glasspinne!! Då vi har ganska mycket erfarenhet av hundar som trycker i sig dåliga saker, så brukar vi lägga i salt längst in i tungan!! Efter nån minut så kräks hunden upp det! Det är ett bra tips! ;)

2011-01-30 @ 17:50:00
Postat av: Ullis

Jag skulle faktiskt inte experimentera med att framkalla ännu mer kräkningar då hon ändå spytt och inte fått upp något.

Mina hundar har aldrig ätit något de inte ska, men jag skulle nog inte vänta med att åka till veterinär. Tänker på vad Klara skrev...usch, så hemskt. :-(

Nu har jag katter, men varje gång något är annorlunda med dem och det bara känns fel, då har vi åkt in. Det har alltid fixat sig. Gå på din magkänsla. Jag tror du har en hel del av den varan.

2011-01-30 @ 19:35:38
Postat av: erika

Våran valp åt upp kanske 40 cm av ett läderkoppel! Men de märkte jag först då de kom upp i nästan 10 cm långa bitar! (hade sett att det var sönderbitet men inte tänkte jag på att det fattades en lång del av kopplet....) Det är helt otroligt vad dom små rackarna kan stoppa i sig!

2011-01-30 @ 19:55:30
Postat av: Caroline

Min bror har en hund när den var mindre åt den nålar och det åkte till veterinären med hunden.

Hunden fick äta sparris i en vecka och de åkte ut nålarna sen där bak.

2011-01-30 @ 20:33:10
Postat av: Sofia

Hjulmuttrar är varken vassa eller såpass stora (plus att de är hårda) att de skulle fastna i tarmarna så som något mjukt kan, men om hon visar att hon mår dåligt skulle jag åka till veterinären, men jag har aldrig varit med om att en hund ätit stora metallföremål, så jag skulle nog gissa på att hon i så fall "gömt" dem och ätit något annat och att det är det hon mår dåligt av.

Hoppas allt går bra :)

2011-01-30 @ 21:18:42
Postat av: Johanna

Du som brukar vara med på mässor kanske kan hjälpa mig? Jag skulle vilja köpa stövlar som är svarta och bruna upptill, Alex´s Boots. Vet du om dom säljs under gbg horse show? Vad heter företaget som kan tänkas sälja dom?



Riktigt fin blogg har du! Intressanta och bra inlägg!

2011-01-31 @ 12:13:39
Postat av: Anonym

Hade en labrador en gång som åt stenar i storlek med hjulmuttrar ungefär, de kom ut av sig själv där bak. Veterinären sa att det var för han vill "avmaska" sig själv tydligen.

2011-01-31 @ 13:08:17
Postat av: Karro

min hund åt en falsk läderväska, de behövde söva ner henne och skära upp magen, ta upp bitarna och så. stackarn! dock var de väldigt allvarligt, hon skulle ju dött om vi inte gjort något åt det.

2011-01-31 @ 22:00:38
Postat av: Karro

min hund åt en falsk läderväska, de behövde söva ner henne och skära upp magen, ta upp bitarna och så. stackarn! dock var de väldigt allvarligt, hon skulle ju dött om vi inte gjort något åt det.

2011-01-31 @ 22:03:42
Postat av: Emma

Min schäfer kille fick i sej ett vete-ax som fastnade i ena lungan och han fick lunginflamation. Men Strömsholm lyckades rädda honom och idag är han helt frisk!

2011-02-08 @ 18:53:40
URL: http://emmapalmqvist.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Vår hund spydde upp allt han åt i 4 dagar, sedan åkte vi med honom till vetrinären. Det visade sig då att han hade fått tarm-omvridning (magsäcken vänds ut och in)och vänds den helt så dör hunden direkt. Vi hade tur och hann åka in i tid så idag finns han kvar med oss<3

Så det kan ju inte behöva vara muttrarna utan kan vara annat också, inte för att skrämma upp er !!



Men hoppas hon blir bra!

Kram :)<3

2011-02-12 @ 19:30:57
URL: http://barajennan.blogg.se/
Postat av: Evelina

min pappas grandis har öppnats tre gånger då hon stoppat i sig diverse saker..

2011-02-17 @ 20:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0