Produktutveckling ridbyxor

Ja, det som har hänt på ridbyxefronten är väl inte så jättemkt. Men lite i varje fall.
Förut var det ju skoning med riktigt läder för att få grepp och sitta stadigare i sadeln. Sen byttes skinnet ut mot fuskskinn. Vilket var mkt bättre då det ju ger samma grepp men går att tvätta i maskin utan att bli förstört eller stenhårt.
Det festliga (el konstiga) är att priset inte blev lägre, vilket det borde ha blivit. Ridbyxor med rätt märke är verkligen extremt dyra. Men ändå köper vi (jag) dem.

Mitt favritmärke är ju som ni kanske märkt Pikeur, och de är verkligen bäst. Sitter jättebra och håller massor av tvättar. Mina senaste bara ääälskar jag. Där har faktiskt skett lite produktutveckling.





Det kanske inte syns på bilden, men under knät har de bytt ut materialet mot tunnt stretchigt tyg. Så idag tex då jag har långkalsonger under för att inte frysa ihjäl (som vanligt nuförtiden, haha) så är det jättelätt att dra på sig byxorna och, hör o häpna, långkalsongerna korvar inte ihop sig o följer med. En annan fördel är att under sommaren (jag längtar...) så kan man ha tighta snygga ridstövlar då detta material tar mindre plats.

Yippii. Ska kolla på Göteborg Horse Show om det finns fler snygga färger i samma utförande, då köper jag ett par till :)



Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

hur mycket kostar dom och var köper man dom? :)

2011-02-06 @ 21:09:54
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan.. Har fyra frågor varav en är lite "knepig". 1 varför hoppar man egentligen hästar på kandar? Tycker det tillhör dressyren och verkar enligt ge mig negativa signaler när det är 1.60 hinder.. 2 hur kommer det sig att du bloggar flitigt (superbra och rolig blogg) medans mikaela som inte har ett fast jobb gör det? :p 3 när blir första tävlingarna med storhästarna, vad har ni som största mål med varje häst? 4 funderar ni själva på att köpa luna? Hon & Mikaela passar superbra tillsammans, de två kan nog gå riktigt långt :)

2011-02-06 @ 21:27:30
Postat av: Chris

Snygga de var, vilken modell av Pikeur ridbyxor är det?



Kram

2011-02-07 @ 02:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0