- 27 C Brrrr

Nu är det rekordkallt här på Norrgården. Förfrös fingrarna bara jag skulle rulla av hösilaget från balen + att vattenrören börjar protestera.
Vi har ju värmekablar runt vatten rören men i denna extrema kyla så räcker inte äns det.
Så igår frös ena sidans vattenkoppar. Kollade andra sidan o de verkade fungera.
Så när jag nattade hästarna fyllde jag på en massa vatten i hinkar till de hästarna vars vattenkoppar strejkade. När jag var klar o på väg  att smita iväg upp till tevesoffan. Så gnäggade Pemsan och ropade på mig, jag gick tillbaka o kollade för säkerhets skull att hennes kopp fungerade (var på den ok sidan av stallet), men den hade oxå lagt av.
Vilken tur att hon sa till, vår kloka lilla häst. Det är ju jättefarligt om de inte får vatten, kolik är just den största faran nu för våra älsklingar.


Kommentarer
Postat av: My

Vilken fin bild!

2011-02-22 @ 10:58:15
URL: http://myvestlund.blogg.se/
Postat av: linda

Åhh va härligt de ser ut! Nu vill vi sa sommar! Fina bilder!

2011-02-28 @ 12:26:42
URL: http://grannoxdiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0