Nemo el Todd

Nu har jag fått reda på om min blivande häst verkligen kallats Todd hela livet. Tyckte att det var konstigt då han ju heter Mucklagh Geronimo, hur man kan få det till Todd var helt oförklarligt. Oliver berättade att när han fick hem honom för ett par månader sen så visste han inte vad han hette, så han hittade på Todd, efter den berömda fälttävlansryttaren Mark Todd, och sen när passet kom efter 4 veckor så fortsatte de med Todd då det var lättast.
Så då känns det fritt fram för mig att kalla honom Nemo som faktiskt kan vara smeknamn från Geronimo:)
I helgen åker han från Irland - längtar.

 
På besiktningsintyget stod det att han var 6 år, och inte 7 som jag trodde, så det e en unghäst som jag köpt:)

Kommentarer
Postat av: Becca

Haha på tal om detta med udda smeknamn kan jag säga att jag själv har en häst som kallas Gustav. Riktiga namnet är Black Money, hmm...

2011-08-24 @ 18:09:03
URL: http://unbeaten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0