Hopphäst som drar in luft

Anonym om Polen slottsritt: Hej, ni (eller veterinären) sydde väl igen zazou där bak eftersom hon sög luft. Min häst gjorde det sist jag hoppade och min tränare sa att jag borde kolla upp de och ev sy. Är det viktigt vilken veterinär man väljer till detta? Betedde sig zazou annorlunda vid hoppningen då hon gjorde de? Min häst var lite extra spänd och inte riktigt framme då. Hoppas du kan svara :)

Svar: Det låter ju väldigt avancerat att sy igen slidan. Men vår husveterinär kom hem o sydde bara några få stygn. Hon fick lugnande och stod jättesnällt o brydde sig inte. Jag är osäker på om hon var mer spänd när vi hoppade men vi blev rådda att sy direkt. Det enda man ska tänka på är att ta bort stygnen om hästen ska beteckas.


Saknar vår pigga goa Zazou:(

Kommentarer
Postat av: Anonym

okej, tack för svaret :)

2011-08-26 @ 17:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0