Hästannonser

Annonstext liknande denna:

"8 årig hopptalang med diplom/SÄLJES BILLIGT VID AFFÄR INNAN HELGEN !!

tycker jag är verkligen underlig. Undrar vad som händer med hästen efter helgen!? Den kostar nu 100000:-, funderar på om den går upp till 120000 på måndag!?
Är oxå trött på alla som lägger in samma annons vecka efter vecka, utan ny text el film el liknande.
Om inte hästen säljs så kanske man bör fundera på om priset är fel el om man bör komplettera med fler / bättre filmer.
Något jag verkligen uppskattar är när vad som står i annonsen stämmer med verkligheten. Om det står att den går 120-130 cm, så visar det sig att när man kollar resultaten så går den 120 cm och vägrar ut sig i 130 cm. Detta är extremt vanligt. Alla kanske inte vill ha en grand prix häst utan 120 cm kanske räcker. Blir verkligen glad då jag ser att annonstexten stämmer med hästens resultat, då stiger förtroendet för säljaren rejält och man blir sugen på att provrida.


Qubbes ägare och uppfödare Malin sa precis hur han var både i annonsen o när jag ringde :) och det var inte bara positiva saker.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Åh jag håller så verkligen med! Det är så störigt med dem som annonser om och om igen med samma annonser. Eller som du skriver billig innan helgen osv." typ 100000kr det är inget impulsköp direkt"

2011-08-31 @ 13:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0