Full fart på Island

♥ Cissi ♥ om En ny dressyrpärla:): Detta har inte alls med inlägger att göra haha :) Men jag undrar vad ni har för resor på Island!

Svar: Hej Cissi. Jag älskar frågor om ridresor då jag själv tycker att det är så himla kul både att resa + berätta om dem. Island är ett riktigt hästland som alla som gillar hästar borde åka till ngn gång. Kunde aldrig föreställa mig att det skulle vara så fartfyllt o krävande som det var.
Vi har valt att marknadsföra ett litet ridcenter och ha direktkontakt med dem. Annars finns det två dominerande ridföretag på Island som hyr in sig hos olika små ridcenter, men då kan kvalitén variera o man har inte samma koll.
Ägarna till
vårt stuteri heter Kari och Gunnar. De har mer än 90 hästar som alla är av hög kvalitet. Detta är ett mkt personligt ridcenter och Kari, som förresten är norska, samt Gunnar är verkligen måna om att alla ska få en fantastisk upplevelse till häst. De tar bara max 14 ryttare, vilket är färre än normalt på Island.


Det häftigaste av allt är att varje ryttare har 2-3 hästar var så fort den man rider är trött så byter man häst.


Naturen är ständigt skiftande.


Tempot är högt, massor av tölt o galopp:)


Läckra med Island är att bada i deras heta källor, gör susen för trötta ridmuskler.


Jag blir verkligen sugen på att åka dit igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0