Vårtecken

Idag var det första riktiga vårdagen. Firade det med en härlig morgonritt i skogen. Mickis red Qubbe som skötte sig utmärkt framme i täten, jag red Ture och Rosanna Nocke.
Det är 10 + så de slapp alla sina täcken sen. Vad skönt tyckte hästarna och rullade sig för att sen lägga sig o sova.

Sen sladdade jag volten, snacka om att det behövdes! Var hur buckligt som helst. Den kändes väldigt hård så det blir bara småskutt nu innan jag har lagt på nytt underlag. Ska vi hoppa högre får vi åka iväg. Men fint såg det ut, med tjusiga ränder i sanden.



Syns inte här, tog bilden från kontoret.

Tredje vårtecknet var krattning av allt löshö, kärra efter kärra var jag tvungen att slänga bort, och det fanns fortfarande snö under. Allt spillhö har legat som ett skyddande täcke över snön. Men nu är det mesta borta så att snön kan smälta bort.

Fjärde vårtecknet e att jag tänker ut o springa i skogen efter jobbet (=puh). Det är fortfarande ganska blött, men det ska man väl tåla. Ska springa tjejmilen i september så det gäller att komma igång. Förra gången, för hundra år sen, när jag anmälde mig till detta lopp började jag träna tre veckor före och fick så ont i hälsenan så att jag inte kunde springa = smart va!?.



Vårkänslor hos killarna Lito & Ture. jag sitter på Luna som oxå tyckte att det var kul att se på:)


Kommentarer
Postat av: Carro

Presentera nu Qubbe för oss! :-)

2011-04-14 @ 15:51:32
Postat av: Anonym

Ja mer om nya hästen :D

2011-04-14 @ 16:10:58
Postat av: Anonym

Rids inte Lito? varför? hur mår han :)

2011-04-14 @ 16:16:17
Postat av: Anonym

Hur är det med lito? Hör ingenting om honom längre.. :(

2011-04-14 @ 23:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0